Allerlei

Er is zoveel meer om het over te hebben, van Ambachtelijk bier tot de Arbeidsmarkt. En dan zijn we nog maar bij de A.


Iedereen wil tweedehands windmolens

Afgedankte windmolens zijn populair. Wereldwijd is er altijd wel iemand die een plekje heeft voor een goedkoop exemplaar. Maar het is een rare markt, die sterk fluctueert. Interview met Henk van den Bosch, directeur Windbrokers, voor Sprout Magazine. Ambitie: ‘De komende 10 jaar 500 megawatt wegzetten.’

Hip solliciteren

Vergeet de gortdroge sollicitatieclub, dat kan allemaal veel leuker. In Amsterdam speelt een experiment waarbij jongeren zo breed mogelijk op hun talenten worden aangesproken. Bootcamp! In FD Werk.

Wiesman en Wolthuis gaan internationaal

Koeknuffelen, het is geen reuze spannend onderwerp. Mijn collega Petra Wolthuis en ik wilden eens schrijven voor een internationaal tekstbureau (dat inmiddels ter ziele is) en zochten daarom iets waarmee we in het buitenland de aandacht zouden kunnen vangen. Iets doen met het stereotiepe beeld van Nederland en daar dan een kleine twist aan geven, dat was het idee. Het lukte prima met dit verhaal, met foto’s van Marijke Diel, dat werd gepubliceerd in een stuk of acht landen waaronder India, Maleisië en Zweden. ‘Minska din stress’, enzovoort.