Blog: Pagina 9

Hip solliciteren

Vergeet de gortdroge sollicitatieclub, dat kan allemaal veel leuker. In Amsterdam speelt een experiment waarbij jongeren zo breed mogelijk op hun talenten worden aangesproken. Bootcamp! In FD Werk.

Op curiosajacht in het veilinghuis

Het is een hobby voor een groeiende groep Nederlanders: antiek en andere oude spullen verzamelen om je huis meer karakter te geven. Dat kan op Marktplaats, maar je kan er ook een leuk weekenduitje van maken, schreef ik in Trouw.

Wiesman en Wolthuis gaan internationaal

Koeknuffelen, het is geen reuze spannend onderwerp. Mijn collega Petra Wolthuis en ik wilden eens schrijven voor een internationaal tekstbureau (dat inmiddels ter ziele is) en zochten daarom iets waarmee we in het buitenland de aandacht zouden kunnen vangen. Iets doen met het stereotiepe beeld van Nederland en daar dan een kleine twist aan geven, dat was het idee. Het lukte prima met dit verhaal, met foto’s van Marijke Diel, dat werd gepubliceerd in een stuk of acht landen waaronder India, Maleisië en Zweden. ‘Minska din stress’, enzovoort.

Geen gewone kinderopvang

Ik schrijf maandelijks voor het vakblad van de kinderopvang, Management Kinderopvang. Daarnaast is het leuk om af en toe in publieksbladen de grotere trends te kunnen belichten. Zoals mijn verhaal in FD over de voorliefde van ouders voor smaakvolle kinderopvangcentra met ‘iets extra’s.’

Recht op genieten

Op de bonnefooi op vakantie, het gebeurt steeds minder vaak. De tragiek van internet: research wordt oneindig veel makkelijker, maar de eisen die we aan ons vakantieparadijs stellen worden navenant hoger. Verscheen in VN. Moderne ongemakken: De ideale vakantie Van genadeloze gastenbeoordelingen tot audiovisuele reportages van het te huren huisje: sinds internet ons alles kan vertellen over onze vakantiebestemming, zijn we onze vakantie-onschuld kwijt. Als de camping, het hotel of het huisje van je keuze tegenvalt, heb je dat aan jezelf te wijten: slechte research.